سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهترینِ برادرانت، کسی است که خطایت را فراموش کند و از نیکوکاری ات در حقّ خودش یاد کند . [امام حسن عسکری علیه السلام]
جمع صمیمی
میرحسین موسوی:
اسلام من اسلامی با قرائت حضرت امام (ره) است/ برای پیروزی آمده ام
موسوی با تاکید بر اعتقادش به کرامت انسانی اعلام کرد : من مسلمانم و اسلام من اسلامی با قرائت حضرت امام (ره) است؛ ایرانیم، بنابراین به تمام سلیقه ها احترام می گذارم .

به گزارش خبرنگار مهر، مهندس میر حسین موسوی عصر امروز در دیدار تعدادی از نمایندگان فعلی و ادوار مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رویه مدیریتی دولت نهم گفت: چیزی که به آن توجه نمی شود این است که تمام تعهدات دولت کنونی به دولت های آینده باز خواهد گشت و این دولت هر چیزی را که امضا کند دولت های بعدی نیز متعهد به اجرا خواهند بود.

وی با تاکید بر اینکه بهترین راه برای حضور در عرصه رقابت های انتخاباتی شفاف سازی فضا برای مردم است، گفت: حقیقت این است که ما اسلحه ای جز افشاگری و تحلیل مسائل برای مردم نداریم و باید به این نکته نیز توجه کنیم که جدای از بحث انتخابات با شرایط فعلی هر کس در آینده سر کار آید، دچار بن بست خواهد شد.

موسوی با انتقاد مجدد از ورود مباحث انتخاباتی به تصمیمات اجرایی دولت نهم گفت: متاسفانه اخیرا شنیده ایم که به واسطه مسافرتی که قرار به شهر شیراز صورت گیرد بدون هر گونه برنامه ریزی ریل های راه آهن جاگذاری می شوند و البته موضوع فقط به این منحصر نمی شود بلکه مباحثی چون افزایش حقوق کارمندان تا مبالغی که به صندوق ذخیره ارزی بازنگشته نیز باید به این مجموعه افزود.

نخست وزیر کشور در دوران دفاع مقدس با اشاره به تعهدات بدون برنامه ریزی دولت تصریح کرد: به نظر می رسد در این حوزه هیچ نوع نگاه به آینده ای وجود ندارد.

وی خطاب به نمایندگانی که مواجهه صریح و جدی تر با اقدامات انتخاباتی دولت نهم را از او خواستار شدند، گفت: بنده یقین دارم که شما به من توصیه نمی کنید که از این قبیل وعده ها به مردم بدهم چرا که اگر وعده ای به مردم بدهیم و نتوانیم آن را عملی کنیم اگر هم مردم از ما بازخواست نکنند باید پاسخگوی خدای متعال باشیم.

میر حسین موسوی افزود: تنها چیزی که ما می توانیم در این شرایط به آن اتکا کنیم ایجاد فضای روشن است که مردم بتوانند با اتکا به آن در صحنه حاضر شده و فداکاری کنند.وی با بیان اینکه امروز در پی انجام سفرهایش به استانهای مختلف فضای سیاسی کشور اندکی بازتر شده است، گفت: آنگونه که در سفرها مشاهده می شود و برآیند کلی ما این است که فضا در حال باز شدن است.

موسوی افزود: نباید از یاد برد که تاکیدهای چندین باره بر وعده های بی حساب و کتاب مصیبت بزرگی برای کشور است و البته به نظر می رسد که ما تا شب انتخابات باید چنین مواردی را مشاهده کنیم و به بیانی تا آن زمان موشک های زیادی به آسمان پرتاب خواهد شد!

وی علت بیان این قبیل مسائل به صورت صریح را چنین ابراز کرد: اینکه من با چنین لحنی صحبت می کنم برای آن است که از عواقب چنین مباحثی مطلع هستم اگر در این چارچوب تنها اندکی خیرخواهی وجود می داشت چیزی نمی گفتیم و اشکالی نداشت که در این خصوص غیر از هدف های مردمی بهره برداری انتخاباتی نیز صورت می گرفت اما واقعیت به گونه ای دیگر است.

موسوی در واکنش به سخن تعدادی از نمایندگان که خواستار صراحت لهجه بیشتر او در مواجهه با مسائل سیاسی کشور شدند، گفت: هر کس به ما می رسد می گوید باید تندتر و بلند تر صحبت کنیم که البته من آنقدر چنین کرده ام که دیگر صدایم گرفته است! با این حال معتقدم بسیاری از مسائل را به صورت آرام هم می توان مطرح کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در واکنش به موضع یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه همچنان صحبت هایی از احتمال کناره گیری شما مطرح می شود، گفت: من تا آخر هستم و برای پیروزی هم آمده ام بنده اصولا یا وارد کاری نمی شوم و یا اگر شدم تا آخر هستم به هر حال همه با هم هستیم و به خدا توکل می کنیم.

وی درباره تخریب و مطالبی که علیه او مطرح می شود گفت: به هر صورت این قبیل مسائل طبیعی است و پوست ما هم مانند کرگدن است و این مسائل روی ما اثری ندارد.

موسوی در بخش دیگری از سخنانش از نمایندگان کنونی و سابق مجلس خواست با شور و هیجانی که در این جلسه داشتند موضوع انتخابات را دنبال کنند.

وی همچنین درباره خود گفت: من مسلمانم و اسلام من اسلامی با قرائت حضرت امام (ره) است؛ ایرانیم، بنابراین به تمام سلیقه ها احترام می گذارم و به کرامت انسانی اعتقاد دارم و بر این باورم که انسان به ما هو انسان موجودی شریف است و کرامت او باید حفظ شود.

نخست وزیر کشورمان در دوران دفاع مقدس همچنین با بیان اینکه رقبای انتخاباتی اش از ابهامات موجود در فضای کشور و امکانات بیشمار خود استفاده می کنند، خواستار شفاف سازی بیش از پیش در فضای سیاسی کشور شد.

موسوی تصریح کرد که طبعا طرح شعارهایی همچون دادن پول 350 هزار تومانی به مردم، مباحثی وسوسه انگیز است که برای برخی ساکنان مناطق جنوبی شهر جالب توجه خواهد بود اما ما باید با روشن کردن اصولی فضا این قبیل مسائل را رفع و رجوع نماییم.

در آغاز این دیدار تعدادی از نمایندگان کنونی و سابق مجلس شورای اسلامی مطالبی را خطاب به این نامزد حضور در انتخابات آتی ریاست جمهوری مطرح کردند.

تابش از نمایندگان کنونی مجلس شورای اسلامی از قانونگریزی جاری در کشور انتقاد کرد.حسن عثمانی از نمایندگان اهل سنت از میر حسین موسوی خواست با دریدن برخی پرده ها اظهاراتش را صریح تر بیان کند.حسینی نماینده خوی خطاب به موسوی گفت: اگر شما به جای 2 ساعت سخنرانی 10 دقیقه صریح و تند صحبت کنید بهتر است.

اولیا نماینده یزد با انتقاد از رواج دروغگویی در جامعه خواستار تفکیک حق و باطل از سوی میر حسین موسوی شد.الهه کولایی نماینده سابق مجلس با اشاره به فرصت های ایجاد شده از سوی انقلاب اسلامی برای زنان از آنچه محدود سازی حقوق زنان با ابزار قانونی در فضای کنونی کشور می خواند انتقاد کرد.

قنبری نماینده ایلام از موسوی خواست با برگزاری تور فشرده ایرانگردی ارتباط نزدیک تری را در فرصت اندک باقیمانده تا انتخابات با مردم بخش های مختلف کشور برقرار کند.

آوایی نماینده دزفول نیز خواستار کوچک سازی دولت و اجرایی شدن اصول مورد توجه اصل 44 از سوی دولت میر حسین موسوی در صورت پیروزی او در انتخابات آتی ریاست جمهوری شد.


نظرات شما ()
---------------------------------------------------
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
---------------------------------------------------
 RSS 
خانه
ایمیل
شناسنامه
مدیریت وبلاگ
کل بازدید : 64739
بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 2
..........حضور و غیاب ..........
یــــاهـو
........... درباره خودم ..........
جمع صمیمی
امیر

.......... لوگوی خودم ........
جمع صمیمی
.......لوگوی دوستان ........

....... لینک دوستان .......
ساناز
رضا
کامبیز
قلم

............. اشتراک.............
 
............ طراح قالب...........