سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستی [خدا] برتر از ترس [از خدا [است . [امام صادق علیه السلام]
جمع صمیمی
میرحسین موسوی:
اسلام من اسلامی با قرائت حضرت امام (ره) است/ برای پیروزی آمده ام
موسوی با تاکید بر اعتقادش به کرامت انسانی اعلام کرد : من مسلمانم و اسلام من اسلامی با قرائت حضرت امام (ره) است؛ ایرانیم، بنابراین به تمام سلیقه ها احترام می گذارم .

به گزارش خبرنگار مهر، مهندس میر حسین موسوی عصر امروز در دیدار تعدادی از نمایندگان فعلی و ادوار مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رویه مدیریتی دولت نهم گفت: چیزی که به آن توجه نمی شود این است که تمام تعهدات دولت کنونی به دولت های آینده باز خواهد گشت و این دولت هر چیزی را که امضا کند دولت های بعدی نیز متعهد به اجرا خواهند بود.

وی با تاکید بر اینکه بهترین راه برای حضور در عرصه رقابت های انتخاباتی شفاف سازی فضا برای مردم است، گفت: حقیقت این است که ما اسلحه ای جز افشاگری و تحلیل مسائل برای مردم نداریم و باید به این نکته نیز توجه کنیم که جدای از بحث انتخابات با شرایط فعلی هر کس در آینده سر کار آید، دچار بن بست خواهد شد.

موسوی با انتقاد مجدد از ورود مباحث انتخاباتی به تصمیمات اجرایی دولت نهم گفت: متاسفانه اخیرا شنیده ایم که به واسطه مسافرتی که قرار به شهر شیراز صورت گیرد بدون هر گونه برنامه ریزی ریل های راه آهن جاگذاری می شوند و البته موضوع فقط به این منحصر نمی شود بلکه مباحثی چون افزایش حقوق کارمندان تا مبالغی که به صندوق ذخیره ارزی بازنگشته نیز باید به این مجموعه افزود.

نخست وزیر کشور در دوران دفاع مقدس با اشاره به تعهدات بدون برنامه ریزی دولت تصریح کرد: به نظر می رسد در این حوزه هیچ نوع نگاه به آینده ای وجود ندارد.

وی خطاب به نمایندگانی که مواجهه صریح و جدی تر با اقدامات انتخاباتی دولت نهم را از او خواستار شدند، گفت: بنده یقین دارم که شما به من توصیه نمی کنید که از این قبیل وعده ها به مردم بدهم چرا که اگر وعده ای به مردم بدهیم و نتوانیم آن را عملی کنیم اگر هم مردم از ما بازخواست نکنند باید پاسخگوی خدای متعال باشیم.

میر حسین موسوی افزود: تنها چیزی که ما می توانیم در این شرایط به آن اتکا کنیم ایجاد فضای روشن است که مردم بتوانند با اتکا به آن در صحنه حاضر شده و فداکاری کنند.وی با بیان اینکه امروز در پی انجام سفرهایش به استانهای مختلف فضای سیاسی کشور اندکی بازتر شده است، گفت: آنگونه که در سفرها مشاهده می شود و برآیند کلی ما این است که فضا در حال باز شدن است.

موسوی افزود: نباید از یاد برد که تاکیدهای چندین باره بر وعده های بی حساب و کتاب مصیبت بزرگی برای کشور است و البته به نظر می رسد که ما تا شب انتخابات باید چنین مواردی را مشاهده کنیم و به بیانی تا آن زمان موشک های زیادی به آسمان پرتاب خواهد شد!

وی علت بیان این قبیل مسائل به صورت صریح را چنین ابراز کرد: اینکه من با چنین لحنی صحبت می کنم برای آن است که از عواقب چنین مباحثی مطلع هستم اگر در این چارچوب تنها اندکی خیرخواهی وجود می داشت چیزی نمی گفتیم و اشکالی نداشت که در این خصوص غیر از هدف های مردمی بهره برداری انتخاباتی نیز صورت می گرفت اما واقعیت به گونه ای دیگر است.

موسوی در واکنش به سخن تعدادی از نمایندگان که خواستار صراحت لهجه بیشتر او در مواجهه با مسائل سیاسی کشور شدند، گفت: هر کس به ما می رسد می گوید باید تندتر و بلند تر صحبت کنیم که البته من آنقدر چنین کرده ام که دیگر صدایم گرفته است! با این حال معتقدم بسیاری از مسائل را به صورت آرام هم می توان مطرح کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در واکنش به موضع یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه همچنان صحبت هایی از احتمال کناره گیری شما مطرح می شود، گفت: من تا آخر هستم و برای پیروزی هم آمده ام بنده اصولا یا وارد کاری نمی شوم و یا اگر شدم تا آخر هستم به هر حال همه با هم هستیم و به خدا توکل می کنیم.

وی درباره تخریب و مطالبی که علیه او مطرح می شود گفت: به هر صورت این قبیل مسائل طبیعی است و پوست ما هم مانند کرگدن است و این مسائل روی ما اثری ندارد.

موسوی در بخش دیگری از سخنانش از نمایندگان کنونی و سابق مجلس خواست با شور و هیجانی که در این جلسه داشتند موضوع انتخابات را دنبال کنند.

وی همچنین درباره خود گفت: من مسلمانم و اسلام من اسلامی با قرائت حضرت امام (ره) است؛ ایرانیم، بنابراین به تمام سلیقه ها احترام می گذارم و به کرامت انسانی اعتقاد دارم و بر این باورم که انسان به ما هو انسان موجودی شریف است و کرامت او باید حفظ شود.

نخست وزیر کشورمان در دوران دفاع مقدس همچنین با بیان اینکه رقبای انتخاباتی اش از ابهامات موجود در فضای کشور و امکانات بیشمار خود استفاده می کنند، خواستار شفاف سازی بیش از پیش در فضای سیاسی کشور شد.

موسوی تصریح کرد که طبعا طرح شعارهایی همچون دادن پول 350 هزار تومانی به مردم، مباحثی وسوسه انگیز است که برای برخی ساکنان مناطق جنوبی شهر جالب توجه خواهد بود اما ما باید با روشن کردن اصولی فضا این قبیل مسائل را رفع و رجوع نماییم.

در آغاز این دیدار تعدادی از نمایندگان کنونی و سابق مجلس شورای اسلامی مطالبی را خطاب به این نامزد حضور در انتخابات آتی ریاست جمهوری مطرح کردند.

تابش از نمایندگان کنونی مجلس شورای اسلامی از قانونگریزی جاری در کشور انتقاد کرد.حسن عثمانی از نمایندگان اهل سنت از میر حسین موسوی خواست با دریدن برخی پرده ها اظهاراتش را صریح تر بیان کند.حسینی نماینده خوی خطاب به موسوی گفت: اگر شما به جای 2 ساعت سخنرانی 10 دقیقه صریح و تند صحبت کنید بهتر است.

اولیا نماینده یزد با انتقاد از رواج دروغگویی در جامعه خواستار تفکیک حق و باطل از سوی میر حسین موسوی شد.الهه کولایی نماینده سابق مجلس با اشاره به فرصت های ایجاد شده از سوی انقلاب اسلامی برای زنان از آنچه محدود سازی حقوق زنان با ابزار قانونی در فضای کنونی کشور می خواند انتقاد کرد.

قنبری نماینده ایلام از موسوی خواست با برگزاری تور فشرده ایرانگردی ارتباط نزدیک تری را در فرصت اندک باقیمانده تا انتخابات با مردم بخش های مختلف کشور برقرار کند.

آوایی نماینده دزفول نیز خواستار کوچک سازی دولت و اجرایی شدن اصول مورد توجه اصل 44 از سوی دولت میر حسین موسوی در صورت پیروزی او در انتخابات آتی ریاست جمهوری شد.


نظرات شما ()
---------------------------------------------------
نظر شما چیست؟
  • نویسنده : امیر:: 88/2/7:: 2:15 صبح
  • تمدن در سخنرانی پیش از خطبه‌ نماز جمعه تهران:

    طرح تشکیل ستاد سلامت انتخابات و صیانت از آرا توهین به شعور مردم است

    خبرگزاری فارس: استاندار تهران تاکید کرد: برخی از مسائل حاشیه ساز مانند تشکیل ستاد سلامت انتخابات و یا ستاد صیانت از آرای مردم می‌تواند توهین به شعور ملت باشد و معتقدیم طرح این دست مسائل گناه نابخشودنی است.


    به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، مرتضی تمدن استاندار تهران در سخنران پیش از خطبه‌ نماز جمعه امروز تهران با اشاره به راهپیمایی با شکوه 22 بهمن اظهار داشت: این حضور مردم نشان از حضور با نشاط و جاودانه ملت ایران برای حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی بود.
    وی افزود: دستاورد علمی ایران در بر داشتن اولین گام در تسخیر فضا نیز علی‌رغم فشار و کارشکنی‌های دشمنان، به برکت خون شهدای کربلا در این ایام محقق شد و ایران اسلامی نشان داد برخلاف تمام دشمنی‌ها با شجاعت و اطمینان به نفس و استفاده از ذخایر معنوی در راه پیشرفت کشور اسلامی قدم بر می‌دارد.
    تمدن با اشاره به پیش راه‌اندازی نیروگاه اتمی بوشهر علی‌رغم تمام مشکلات و فشارها، این حرکت را نشان دهند عزم ملت ایران در راه پیشرفت و تعالی کشور دانست.
    استاندار تهران ادامه داد: این کارهای انجام شده بر خلاف برخی از تحلیل‌ها نشان داد که نسل دوم و سوم انقلاب همچون نسل اول، محکم و راسخ در صحنه حضور دارند و از دستاوردهای انقلاب اسلامی پیشتیبانی جدی می‌کنند.
    تمدن گفت: دولت مردمی و خدمت گذار نیز این اراده ملت را به طور جدی مد نظر دارد و سعی دارد با ایجاد فضای توسعه خواست مردم و اهداف برنامه های توسعه تحقق بخشد.
    وی افزود: این جدیدت در رویکرد عدالت محورانه دولت نشان می‌دهد که ارزش‌های انقلاب و امام(ره) که همواره مد نظر مقام معظم رهبری نیز هست از سوی دولت بدون پرداختن به حاشیه‌ها و بهانه‌جویی‌ها به صورت جدی دنبال می‌شود و عزم دولت در رویکرد عدالت محورانه خود یک عزم جدی است.
    استاندار تهران با اشاره به برخی شبهه‌افکنی‌ها مانند آوردن نفت بر سر سفره مردم و تشکیک در رویکرد عدالت محورانه دولت، اظهار داشت: باید به این مسائل با رویکرد منطقی و پرداخت شود و باید مصادیق و نوع کارهای صورت گرفته از سوی دولت به درستی بررسی شود.
    تمدن با بیان اینکه مقام معظم رهبری در ملاقات با مسئولان نظام تصریح فرمودند این دولت دولت اقدام کار و تلاش است، افزود: دولت نهم با استفاده از همین پشتوانه‌های معنوی سعی کرده تا مسیر خود را در جهت خدمت هر چه بیشتر به مردم به درستی بپیماید و این عزم تا پایان کار دولت ادامه خواهد داشت.
    وی با اشاره به توزیع عادلانه ثروت در میان مردم گفت: سهام عدالت یکی از بزرگترین کارهای بود که بسیار از مردم در زندگی خود آن را لمس کردند و نباید آثار مثبت سهام عدالت به عنوان پشتوانه‌ای برای خانوار‌های آسیب پذیر ایرانی را انکار کرد.
    مشاور اقتصادی رئیس جمهور خاطر نشان کرد: تاکنون 22 میلیون از مردم کشور از این سهام برخوردار شده‌اند که تا نیمه سال آینده این تعداد به 42 میلیون نفر خواهد رسید و در این راه هیچ منتی هم بر سر مردم نیست.
    تمدن با بیان اینکه حرکتی که دولت در وضعیت کارکنان دولت آغاز کرده است به نحوی تحقق همان شعار نفت بر سر سفره مردم است، اظهار داشت: نظام خدمات مدیریت کشوری یا نظام هماهنگ جدید رویکرد جدی از طرف دولت است تا تغییر مثبتی در وضع زندگی کارکنان و بازنشستگان به وجود آورد.
    وی افزود: این قانون علی‌رغم تمام سختی‌ها و بار سنگینی که داشت با عزم مجلس و دولت تلاش شد تا در همین سال 87 شروع شود که این امر صورت گرفت.
    استاندار تهران گفت: در سال آینده نیز تمام کارکنان لشکری، کشوری و همه کارکنان دولت از این امکانان بهره مند می‌شوند.
    تمدن خاطر نشان کرد: دولت در بودجه سال 88 برای استمرار این خدمات 9 هزار میلیارد تومان منابع پیش بینی کرد که این یک رویکرد جدی برای حرکت در مسیر عدالت است.
    وی با اشاره به موضوع بنگاه‌های زود بازده نیز گفت: در این بخش 1200 تا 1500 میلیارد تومان یارانه از سوی دولت کنار گذاشته شده است تا در استان‌ها و با همکاری‌های سایر دستگاه‌ها وام‌های اشتغال‌زایی در اختیار اقشاری قرار بگیرد که بتوانند برای ایجاد شغل و بهبود معیشت زندگی خود سرمایه گذاری کنند که این همان توسعه عادلانه ثروت است.
    مشاور اقتصادی رییس جمهور تصریح کرد: بنابر آمار موثق، بالغ بر 70 درصد این منابع منجر به اشتغال‌زایی شده و در تهران 2 هزار و 300 میلیارد تومان برای انجام این کار در اختیار متقاضیان قرار گرفته و نزدیک به 120 هزار شغل ایجاد شده است.
    تمدن در خصوص موضوع مسکن مهر نیز اظهار داشت: دولت در این بخش در بودجه‌ها مبالغی برای کمک رسانی به کسانی که در این زمینه مشکل جدید دارند در نظر گرفته است که در سال 87 یک میلیون و 200 هزار واحد مسکونی در قالب طرح مسکن مهر پیش بینی شده است که در تهران 230 هزار ساخت مسکن را در 13 نقطه در نظر داریم که زمین‌های آن از طریق استانداری تهران آماده شده و به زودی در اختیار تعاونی‌ها قرار می‌گیرد.
    وی گفت: با راه اندازی این پروژه‌ها که بخشی از آنها نیز آغاز شده، امیدواریم کاهش قیمت مسکن در تهران و نیز در سراسر کشور همچنان ادامه یابد.
    استاندار تهران گفت: در دهه فجر امسال 1506 طرح عمرانی در تهران و با سرمایه 651 میلیارد تومان به صورت همزمان به بهره برداری رسید.
    تمدن با اشاره به برخی مشکلات گازی استان تهران در سال گذشته گفت: امسال با تلاش دولت و دستگاه‌های مربوطه شاهد این بودیم که مشکلات در زمستان امسال یا ناچیز بود یا اصلا وجود نداشت.
    وی ادامه داد: 241 کیلومتر خط انتقال گاز جدید به عنوان خط پنجم گاز رسانی به تهران انجام گرفت که این امر در زمینه آبرسانی هم در حال انجام می‌باشد.
    استاندار تهران همچنین با اشاره به ساخت 5 هزار کلاس درس در استان تهران، اظهار داشت: این موضوع هم ظرفیت آموزشی ما را بهینه می‌کند و هم در ایجاد استحکام مصونیت دانش آموزان در برابر حوادث غیر مترقبه نقش موثری خواهد داشد.
    تمدن موضوع مترو تهران و سامان‌دهی شبکه فاضلاب این استان را از دیگر دغدغه‌های مهم استانداری تهران عنوان کرد و گفت: در این زمینه نیز با همکاری‌های دستگاه‌های مختلف اقدامات موثری در دست اقدام می‌باشد.
    تمدن همچنین یکی از وظایف استانداری را برگزار انتخابات سالم و حفاظت از آراء مردم عنوان کرد و افزود: این موضوع همواره به صورت جدی مد نظر دولت و شخص رئیس جمهور قرار دارد.
    وی خاطر نشان کرد: برخی از مسائل حاشیه ساز مانند تشکیل ستاد سلامت انتخابات و یا ستاد صیانت از آرای مردم می‌تواند توهین به شعور ملت باشد و معتقدیم طرح این دست مسائل که چیزی جز خالی کردن دلت ملت را به همراه ندارد یک گناه نابخشودنی است.
    وی گفت: برگزاری انتخابات سال 76 و نیز انتخابات سال 84 و نتیجه آنها نشان داد که همواره انتخابات با تصمیم و اراده ملت صورت می‌گیرد.


    نظرات شما ()
    ---------------------------------------------------
    خاتمی: شرایط امروز واقعا حساس است
  • نویسنده : امیر:: 88/2/7:: 2:12 صبح
  • خدا را سپاسگزاریم که هنوز انتخابات در کشور هست گرچه معتقدیم شیوه‌هایی وجود دارد که درست نیست

    خاتمی: شرایط امروز واقعا حساس است

    در این موقعیت که با تنگناها مواجهیم ،مشکلات ایجاد می‌شود و سخت گیری‌ها هم زیاد است،نباید آن آرمان‌ها و ایده‌های خیلی دورمان را در نظر بگیریم و بخواهیم یک شبه به آنها برسیم؛ نباید خیال پردازی و ایده پردازی کنیم.

    رئیس دولت اصلاحات تاکید کرد:«رسالت تاریخی عزیزانی که در صحنه‌اند و همه ما این است که بتوانیم کاری بکنیم که شاهد تفرق آراء نباشیم و باز بعد از ?? خرداد وضعی پیش نیاید که همدیگر را ملامت کنیم که کاش این طور نشده بود.برای این امر باید با تدبیر عمل شود.»

    سید محمد خاتمی در دیدار با اعضای خانه احزاب گیلان، با اشاره به انقلاب ایران گفت:«انقلاب اسلامی حادثه بزرگی بود که یک‌دفعه حاصل نشد بلکه مسبوق به جریاناتی بود که اگر ما به آنها توجه نداشته باشیم ممکن است حتی فهم درستی از انقلاب نداشته باشیم و جهتی را که انقلاب اسلامی و مردم ما می‌خواستند فراموش کنیم.»

    وی افزود:«ایران شاهد حوادث بزرگ بوده وجایگاه بزرگی در تاریخ داشته است.ظرف انقلاب اسلامی، ایران است.اهتمام به ایران و سرگذشت آن و جایگاه و اعتبار ایران بسیار مهم است و از جمله از اهداف انقلاب بزرگ اسلامی توجه به این است .»

    رئیس بنیاد باران با اشاره به حوادثی نظیر مشروطیت، نهضت مقاومت ملی وملی شدن صنعت نفت که پیش از انقلاب اسلامی رخ داده، این حرکت‌ها را نشان دهنده این دانست که این حرکت‌ها مبنا، خواست و بنیادی داشته است که درجریان انقلاب اسلامی به صورت باشکوهتر و جالب تر تجلی پیدا کرده است.

    رئیس جمهور سابق کشورمان تصریح کرد:«انقلاب اسلامی نیامده همه اینها را پاک کند و بگوید اینها گذشته و از حالا می‌خواهیم از نو کاری را انجام بدهیم؛ اتفاقا اهمیت انقلاب اسلامی این است که متکی بر خواست؛آگاهی و بیداری مردم بوده و به هر حال رهبری ممتاز امام هم کار خودش را کرده و آن چیزی که متناسب با شان ملت ما بوده انجام گرفته است.»

    خاتمی با بیان اینکه «حالا هم اگر متوجه این موارد باشیم در ادامه راه باید بدانیم که چه می‌خواهیم و از چه باید دفاع بکنیم؟»، گفت:«دفاع از حقوق و جایگاه مردم؛از جایگاه و اعتبار بین المللی نظام جمهوری اسلامی وایران، اینها ملاک‌ها و معیارهای سنجش است که آیا ما در این زمینه‌ها موفق بوده‌ایم ؟اگر نبوده‌ایم باید تغییر مسیر و روش بدهیم.»

    رئیس‌جمهور سابق کشورمان افزود:«آیا طی سال‌های گذشته اعتبار مردم بالاتر رفته؟آیا وضع زندگی مردم ما بهتر شده؟قدرت ما برای گرفتن سهمی برای حضور در صحنه‌های مختلف بین المللی بیشتر شده یا کمتر؟آیا از منابع مادی و معنوی کشور درست در مسیر بهروزی، پیشرفت و توسعه کشور و در جهت برخورداری مردم استفاده کرده‌ایم؟آیا به حقوق و آزادی‌های مسلم مردم بیشتر توجه شده یا کمتر؟»

    وی تاکید کرد:«اینها خواست‌هایی بوده که در انقلاب اسلامی تجلی و تحقق پیدا کرده و از آن جمله تحقق جمهوری اسلامی و اینکه تاثیر گذار اصلی رای و حضور مردم است.»

    خاتمی با طرح این پرسش که «آیا ما در سال‌های گذشته محدودیت تصمیم گیری مردم را بیشتر کرده‌ایم یا اینکه فضا را برای تصمیم گیری آزاد مردم باز گذاشته‌ایم؟»، اظهار داشت:«این جمعی که دلشان برای انقلاب می‌سوزد و هر کدامشان که خدمت کرده و می‌کنند یک‌سره یک خط قرمز دور اسمشان می‌کشند که این‌ها صلاحیت ندارند تا در معرض رای مردم قرار بگیرند ؛ این محدود کردن اختیار مردم؛محدود کردن حدود کسانی‌ است که دلشان برای انقلاب و کشور می‌سوزد یا گسترده تر کردن است؟»

    به گزارش تریبون به نقل از روابط عمومی دفتر سید محمد خاتمی؛وی ادامه داد:«اگر واقعا ما در مسیراین معیارها حرکت کرده‌ایم کار خوبی بوده است و اگر نیست همه موظفیم اگر از مسیر منحرف شده‌ایم برگردیم ؛اگر کند شده‌ایم ،تندتر شویم و اگر ایستاده‌ایم حرکت کنیم.»

    رئیس جمهور سابق کشورمان خاطرنشان کرد:«انتخابات یکی از راههایی است که مردم باید با همه محدودیت هایی که هست در آن حضور داشته باشند.»

    رئیس بنیاد باران تاکید کرد:« اینکه مهندس موسوی در این موقعیت احساس خطر می‌کند و در عرصه می‌آید برای همه ما غنیمت است، البته آقای کروبی هم از سرمایه‌های انقلاب ماست و برای ما ارزشمند است.»

    وی یاد آور شد:« در این مقطع صحبت سر این است که ما چه کاری می‌خواهیم انجام بدهیم و صحبت سر نمره دادن به افراد نیست.شاید خیلی افرادی باشند که نمره‌های بالا و شایستگی‌های زیادی دارند ولی آنچه اکنون مطرح است موفقیت در انتخابات پیش روست.»

    رئیس موسسه بین المللی گفتگوی فرهنگها و تمدنها تصریح کرد:«اگر معتقدیم می‌شود بهتر از این کشور را اداره کرد ؛اگر معتقدیم خطرات بزرگی کشور را تهدید می‌کند؛باید آنها را کم یا رفع کرد؛نحوه مدیریت کشور باید بهینه شود.الان که در مرحله انتخاباتیم؛باید به موفقیت در آن فکر کرد.»

    خاتمی با اشاره به در دسترس نبودن امکانات برای اصلاح‌طلبان، اظهار داشت:« با توجه به این موضوع، تنها راهی که برای تحقق این امر وجود دارد انتخابات و رای مردم است که می‌تواند تعیین کننده باشد.»

    وی افزود:«خدا را سپاسگزاریم که هنوز انتخابات در کشور هست گرچه معتقدیم شیوه‌ها و روش‌هایی وجود دارد که آنها درست نیست و حتی گاهی با روح قانون اساسی سازگار نیست.»

    رئیس‌جمهور سابق کشورمان یادآور شد:در این موقعیت که با تنگناها مواجهیم ،مشکلات ایجاد می‌شود و سخت‌گیری‌ها هم زیاد است نباید آن آرمان‌ها و ایده‌های خیلی دورمان را در نظر بگیریم و بخواهیم یک‌شبه به آنها برسیم ؛ نباید خیال پردازی و ایده پردازی کنیم.»

    رئیس بنیاد باران با طرح این پرسش که مگر در دوره ? ساله اصلاحات توانستیم و یا گذاشتند به همه اهدافمان برسیم؟ گفت :صحبت سر این بود که آن مسیری را اکثریت جامعه می‌خواهد ؛ داریم به آن سو حرکت می‌کنیم.حالا هم صحبت سر این است که مسیر اصلاح شود.»

    خاتمی تاکید کرد:«اینکه بگوییم آیا کسی می‌تواند در کوتاه مدت به صد در صد آرمان‌های اصلاحات برسد ؛هیچ کس نمی‌تواند به آن دست یابد بلکه صحبت پیروزی در انتخابات آینده است.»

    وی تصریح کرد:«اگر واقعا بخواهیم آنچه در سال ?? رخ داد را تکرار کنیم اولا ما باید خودمان را ملامت بکنیم چون مردم آن دفعه هم به صحنه آمدند و سر جمع در مرحله اول حدود ?? درصد آراء را به اصلاح طلبان دادند اما نتیجه چه شد و چطور شد که وضعیت دیگری پیش آمد؟آیا می‌خواهیم این وضع تکرار شود؟»

    رئیس دولت اصلاحات در ادامه به علت انصراف خود اشاره کرد و گفت : یکی از علل اصلی که بنده انصراف دادم این است که حضور ? نفر از چهره‌هایی که ارزشمند بودند موجب تقسیم آرا و در نتیجه آن قضاوت بد تاریخ درباره اینکه با توجه به رای افراد، حساب می‌کنند که اصلاحات اینقدر رای دارد می‌شد که این وضعیت نباید به وجود می‌آمد و نباید زمینه برای این قضاوت فراهم می‌شد. به خصوص در مورد شخص بنده که روی این مساله خیلی قضاوت می‌شد.»

    رئیس بنیاد باران افزود:«در ماههای اخیر محبت و شور و اشتیاق مردم به بنده طوری بود که احساس می‌کردم اگر خودمان فضا را تنگ نمی‌کردیم یک بار دیگر ملت نشان می‌داد که چه می‌خواهد و با چه اکثریتی چه نظر و گرایشی را می‌پذیرد.وقتی این طور شد باید ملاحظه این کار را می‌کردم و نگذارم سوء تفاهمی پیش بیاید.»

    وی به کاندیداهای اصلاح طلبان که در عرصه انتخابات حضور دارند اشاره کرد و گفت:«الان هم به دو کاندیدایی که در عرصه هستند گفته‌ام شایسته است به این نتیجه برسند که در انتخابات پیروز شویم وحدت و تجمع آرا از اینکه چه کسی روی کار باشد مهمتر است.خود دوستان و مردم هم می‌توانند این را تشخیص را بدهند کجا امکان رای بیشتراست؛یا لااقل باید به ساز و کاری برای جلوگیری از تفرق آراء رسید که در نهایت بر اساس آن تصمیم نهایی گرفته شود.»

    خاتمی تاکید کرد:«رسالت تاریخی عزیزانی که در صحنه‌اند و همه ما این است که بتوانیم کاری بکنیم که شاهد تفرق آراء نباشیم و باز بعد از ?? خرداد وضعی پیش آید که همدیگر را ملامت کنیم که کاش این طور نشده بود.برای این امر باید با تدبیر عمل شود.»

    رئیس جمهور سابق کشورمان یکی از مسائل مهم دیگر را حضور مردم عنوان کرد و اظهار داشت:«اگر حضور مردم کم باشد احتمال شکست زیادتر خواهد بود.اگر حضور زیادتر باشد در صورت تعدد کاندیداها باز هم نتیجه‌ای غیر از آنچه که طرفداران تداوم وضع موجود می‌خواهند اتفاق خواهد افتاد.»

    وی تصریح کرد:«شرایط امروز واقعا حساس است.اگر معتقدیم وضع کنونی مناسب نیست دیگر باید گلایه ها کمبودها و اشکالات را کنار بگذاریم و حول مشترکات کنار یکدیگر جمع شویم.»

    رئیس بنیاد باران در پایان تاکید کرد:«انقلاب و کشور متعلق به مردم است.هنوز آنها تاثیر گذار هستند ولی بسیاری از مشکلات یا نگران‌ هایی که وجود دارد ممکن است طوری شود که نتیجه آرا مطلوب ما نباشد ویا خدای ناخواسته در آن تصرف شود حضور مردم می‌تواند این مسائل را مرتفع کند و از بین ببرد.»

    سید محمد خاتمی خاطرنشان کرد:«همه باید مردم را به حضور در انتخابات تشویق کنند.مردم ما هم مردم بیداری هستند و حضور مردم می‌تواند باطل السحر خیلی از مشکلات باشد.»


    نظرات شما ()
    ---------------------------------------------------
    <      1   2   3   4   5   >>   >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    ---------------------------------------------------
     RSS 
    خانه
    ایمیل
    شناسنامه
    مدیریت وبلاگ
    کل بازدید : 64728
    بازدید امروز : 3
    بازدید دیروز : 2
    ..........حضور و غیاب ..........
    یــــاهـو
    ........... درباره خودم ..........
    جمع صمیمی
    امیر

    .......... لوگوی خودم ........
    جمع صمیمی
    .......لوگوی دوستان ........

    ....... لینک دوستان .......
    ساناز
    رضا
    کامبیز
    قلم

    ............. اشتراک.............
     
    ............ طراح قالب...........